Copywriting: Jak podawać cenę produktu by działała na k

Copywriting: Jak podawać cenę produktu by działała na k

Copywriting: Jak podawać cenę produktu by działała na korzyść sprzedawcy
autorem artykułu jest Dariusz Puzyrkiewicz

Każdy, kto czyta Twoją ofertę, prędzej czy później (raczej prędzej) zada sobie proste pytanie: A ile to kosztuje? Od odpowiedzi na to pytanie, zależy los Twojej sprzedaży. Jak więc mówić o cenie produktu, by zyskać klienta? Oto co Copywriter radzi w tej sprawie.

Jednym, z najpowszechniejszych błędów w sprzedaży jest ukrywanie ceny. Niektórzy starają się zakamuflować ją gdzieś w tekście, inni w ogóle jej nie podają. Co w tym złego?

Ukrywanie ceny wzbudza nieufność i podejrzenia ze strony klientów. Jeśli sprzedawca nie chce podać wprost ceny, to znaczy, że coś kręci.

Nie wstydź się ceny! Okaż wiarę w swój produkt! Jeśli Ty nie jesteś przekonany do jego wartości, to jak chcesz przekonać do tego klienta?

Usprawiedliwienie ceny

Doświadczeni sprzedawcy powiadają, że jeżeli klient mówi, iż cena jest za wysoka, to znaczy, że po prostu nie został przekonany do wartości sprzedawanego produktu.

Jaką wartość w oczach klienta ma Twój produkt? Czy równoważy ona cenę? Czy nie próbujesz sprzedawać malucha w cenie mercedesa? Jeżeli produkt według klienta, ma mniejszą wartość, niż żądana cena, to niczego nie kupi. Oto sekret wielu nieudanych prób sprzedaży.

Musisz zwiększyć wartość produktu lub usprawiedliwić cenę.

Jak to zrobić? Masz do dyspozycji 4 sposoby:

* Pokaż, co składa się na produkt, dlaczego ma taką wartość
* Oblicz, jakie zyski przynosi klientowi produkt
* Oblicz, jakie straty ponosi klient, który nie używa produktu
* Porównaj produkt z konkurencją

Promocje cenowe


CzÄ™sto w ofertach możemy zobaczyć, jak ’sprytny’ sprzedawca przekreÅ›la starÄ… cenÄ™ i podajÄ™ nowÄ…, ‘promocyjnÄ…’, by zachÄ™cić do szybkiego zakupu. Jeżeli ten zabieg nie zostanie usprawiedliwiony w wiarygodny sposób, to klienta nie zaufa takiej promocji.

Ktoś sprzedaje komputer. Pierwotna cena to 2000 złotych, a nowa, promocyjna, to 1000. Co sobie pomyślisz? Jeżeli sprzedawca, ot tak sobie, przekreślił starą cenę, to ile ten produkt jest naprawdę wart? Czy on sobie po prostu nie wymyślił tej absurdalnej, wysokiej ceny i próbuje Cię teraz nabrać?

Jeżeli natomiast, ten sam sprzedawca, napisze: „ZostaÅ‚o tylko kilka sztuk ze starej partii komputerów. Trudniej nam bÄ™dzie znaleźć na nie nabywców niż na najnowsze modele, dlatego chcemy szybko odzyskać zainwestowane w nie pieniÄ…dze….” to co sobie pomyÅ›lisz? Brzmi to wiarygodnie, prawda? Czy to obniża wartość produktu? Nie, to te same parametry co wczeÅ›niej, ale obniżka jest wiarygodna.

Najniższe ceny

Nigdy nie pisz, ani nie mów, że masz najniższe ceny. Poza tym, że każdy tak mówi, a klienci i tak w to nie wierzą, to łatwo wpaść w pewną pułapkę.

Klient, któremu zależy na niskiej cenie i postanowi sprawdzić te ‘najniższe ceny’, spodziewa siÄ™, że faktycznie bÄ™dÄ… one niewielkie. Problem w tym, że w wiÄ™kszoÅ›ci wypadków, jego wizja niskich cen bÄ™dzie różniÅ‚a siÄ™ od Twojej. Okaże siÄ™, że dla klienta te ceny nie sÄ… wcale tak atrakcyjne.

Spróbuj innego podejÅ›cia. Napisz, że masz wysokie ceny. Boisz siÄ™, że to odstraszy klientów? Spokojnie, z ciekawoÅ›ci i tak sprawdzÄ…, czy faktycznie sÄ… takie porażajÄ…ce. Gdy okaże siÄ™, że nie sÄ… wcale takie wysokie, jak siÄ™ spodziewali, to bÄ™dÄ… mile zaskoczeni. Dodatkowo, na TwojÄ… korzyść zadziaÅ‚a prawo kontrastu – w porównaniu ze spodziewanymi, wysokimi cenami, ceny Twoich produktów wydadzÄ… siÄ™ o wiele mniejsze i klient nie bÄ™dzie miaÅ‚ innego wyjÅ›cia - kupi Twój produkt!

Sukcesów w sprzedaży!


--
Chcesz poznać tajniki copywritingu i za darmo otrzymać poradnik na temat pisania skutecznych ofert i reklam? Sprawdź http://www.DynaNews.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Emerytury Przedsiębiorców - prognozy na przyszłość
Nowy zawód - dydaktyk medialny
Preferencyjne składki ZUS dla nowych Firm przez dwa lat
Maszyny i urządzenia dźwigowe
Sekrety uwodzenia - recenzja książki